BMW

S 1000 RR

In het ONK SuperCup 1000 rijdt Renzo met een BMW S 1000 RR. Bouwjaar 2020, raceklaar gemaakt door RR Motorsports. o.a. met BMW M race onderdelen, YSS veringselementen en Alpha Racing Performance Parts.

Motortype: Vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen

Klepaansturing: 4 titanium kleppen per cilinder,  variabele inlaatnokkenasregeling BMW ShiftCam

Boring x slag: 80 x 49,7 mm

Cilinderinhoud: 999cc

Vermogen: 152kW (207 pk) bij 13.500 t/min
Koppel: 113 Nm bij 11.000 t/min

Compressieverhouding: 13,3:1

Motormanagement: Elektronische inspuiting, lengte inlaatbuis variabel

Uitlaatsysteem: Akrapovic Racing System 4 in 1

Koppeling: Meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, zelf bekrachtigend

Transmissie: Constant-mesh 6-versnellingsbak met rechte vertanding

Frame: Aluminium brugframe, meedragende motor

Voorwielgeleiding/-vering: Upside-down telescoop voorvork, diameter 46 mm, met YSS closed cartridges: in- en uitgaande demping instelbaar, traploos instelbare veervoorspanning

Achterwielgeleiding/-vering: WSBK swingarm van diepgetrokken aluminium, YSS Shock: instelbare in- en uitgaande demping, traploos instelbare veervoorspanning

Wielbasis: 1441 mm

Naloop: 93,9 mm

Balhoofdhoek: 66,5 graden

Wielen: OZ gesmede aluminium 17″ velgen
Banden: Dunlop
Bandenmaat voor: 120/70/R17
Bandenmaat achter: 195/65R17 of 200/70/R17 of 205/60R17
Remmen voor: Zwevende dubbele Brembo T-drive schijven, diameter 320 mm, Brembo 4 zuiger GP4 RR remtangen,
Remmen achter: Vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, zwevende 1-zuiger remklauw

Kuipset: Alpha Racing kuip/zit/tank set
Lengte: +/- 2050 mm
Zithoogte: +/- 824 mm
Rijklaargewicht: +/- 197 kg
Droog gewicht: +/- 175 kg

Tankinhoud: 17,5 liter